vrijdag 20 november 2015

Week 9



Maandag 16 november rond 08:30 begon de 9de week van mijn stage. Een week waaraan ik heb gewerkt aan mijn schoolopdracht, voorbereidingen voor het Kerstfeest en aan het opstellen van een break-evenpoint. Ook heb deelgenomen aan een verkoopbespreking en ben ik naar de opening van Van Heinde geweest.

Enquête
Ik ben bezig geweest met het verwerken van de enquêtes in SPSS zodat ik grafieken in mijn opdracht kan toevoegen. Dit is een behoorlijke klus dus rond dit volgende week pas af. De week erop maak ik een PowerPoint zodat ik netjes 2 weken voor tijd klaar ben.

Kerstkaart
In de Kerstkaart die we naar ons personeel hebben gestuurd stond in dat ze mij moesten mailen voor aanmelding. Ze geven dan op met hoeveel ze komen en hoe oud de kinderen zijn. Dit houd ik netjes bij in een Excel bestandje.

Hotpot
We gaan iets nieuws introduceren bij Henri, namelijk een hotpot met erwtensoep die we in benzinestations neer gaan zetten. Hier moest een break-evenpoint voor worden gemaakt zodat men weet vanaf welk punt we winst gaan maken. Ik heb een break-evenpoint gemaakt voor de volgende gegevens:

  • Verkoopprijssoep: €2,75, Kosten Hot Pot per jaar: €250 
  • Verkoopprijssoep: €3,95, Kosten Hot Pot per jaar: €250
  • Verkoopprijssoep: €2,75, Kosten Hot Pot per jaar: €375
  • Verkoopprijssoep: €3,95, Kosten Hot Pot per jaar: €375

Verkoopvergadering
Op dinsdag heb ik deelgenomen aan een verkoopvergadering, dit was natuurlijk ontzettend interessant. Tussen 09:00 tot 14:00 werden de volgende dingen besproken/gedaan:
  • Evaluatie afgelopen jaar.
  • Presentatie informatie over inkoop van onze grondstoffen.
  • Producten werden geproefd/gekeurd.
  • Plannen komend jaar
  • Introductie nieuw product (dressings)




Van Heinde
Op vrijdagmiddag opende Van Heinde in 's-Hertogenbosch haar deuren en wij waren erbij. Van Heinde is een ontzettend mooie versmarkt met een groot assortiment waar onze kant en klaar maaltijden ook toe behoren! Vandaar dat we dus even gingen kijken hoe ze erbij lagen. (zie foto's).






Op naar de volgende week!

1 opmerking:

  1. Na wat puzzelen en rekenen hebben we een mooi overzicht gemaakt met de genoemde BEP.

    BeantwoordenVerwijderen