vrijdag 23 oktober 2015

Week 5



Food Inspiration days 2015
Daar gaan we dan, de Food Inspiration Days 2015! Het thema van dit jaar was Reconnect. Het was de bedoeling dat mensen op de beurs elkaar weer ontmoeten door middel van food. Zelf hadden we dit jaar ook weer een stand, en wat voor een! De tomatensoep stond dit jaar in de belangstelling. Dit is ons nieuwe product waar een verhaal achter zit. Het is namelijk zo dat we tomaten gebruiken die normaal worden weggegooid omdat ze te rood zijn, een scheurtje in zit of beschadigd zijn . In plaats van weggooien gebruiken we ze voor de soep omdat ze nog gewoon erg lekker zijn. Onze stand was ook in het thema van de tomatensoep. Op de onder-verdieping konden mensen de soep proeven en op de boven-verdieping stond iemand die de ´slechte´ tomaten sorteerde van de rest. Deze werden vervolgens via een slang naar beneden gegooid. De tomaten ging rechtstreeks de pan in die Leon en Manon live klaar aan het maken waren. (zie foto onderaan) Naast de tomatensoep maakte we nog meer uit aan de mensen zoals:
- Risotto Milanse
- Bulgur salade
- Pompoensoep
- Pulled Beef

We serveerde de gerechten in de pauze's van de voorstellingen. Tijdens de voorstellingen waren we het eten aan het bereiden. Zelf ben ik op de 2de dag even binnen geweest in de zaal waar de voorstellingen waren. Het ging met name over trends van eten, astronomie (André Kuipers als gast)  en sport. Het ging daarbinnen dus niet alleen maar over eten wat ik vooraf dacht.


Op de Food Inspiration Days is het voor Henri zijnde meer de bedoeling om de naamsbekendheid te vergroten en het imago te verbeteren. Het is dus niet net zoals op de BBB beurs in Maastricht dat je het bedrijf echt staat te promoten. Het is dus een heel ander soort beurs.
Van woensdag tot vrijdag zat ik weer op het kantoor. In deze dagen heb ik Reflex afgerond (zie vorige weekbericht) en weer gewerkt met Data Outlet. Ook ben ik begonnen met de opdracht van school. Ik moet namelijk een marktonderzoek gaan houden binnen het bedrijf. Ik heb gekozen om de vraag naar vegetarisch eten te onderzoeken binnen de Foodservice. Ik heb tot 15 december 2015 de tijd om deze opdracht in te leveren.

Volgende week is het herfstvakantie, aangezien we niet aan schoolvakanties doen heb ik maandag en dinsdag vrij genomen. Woensdag tot en met vrijdag ben ik er dus wel gewoon




De buis waar we de tomaten ingooiden. Vervolgens werd er beneden soep van gemaakt voor de gasten.










1 opmerking:

  1. De Food Inspiration days is voor ons hét evenement. Veel wat we hier voor doen en bedenken, gaat mee naar de Horecava. Tijdens de FI days heeft Sander onder andere een mini-horeca-cursus gehad (nooit met lege handen lopen). Sander mist nog een beetje praktische werkervaring en initiatief. Hier gaan we aan werken. Voor zijn opdracht hebben we een plan bedacht en daarvoor heeft hij een prima opzet gemaakt. Tot slot staan in bovenstaande wat tekst- stijlfouten...

    BeantwoordenVerwijderen