vrijdag 9 oktober 2015

Week 3






Daar gaan we dan, de 3de week van mijn stage. En wat voor week! Even in het kort:
  • Maandag: BBB beurs in Maastricht.                          
  • Dinsdag: Opbouwen voor de Coop beurs in Zwolle.
  • Woensdag: De beurs van Coop.
  • Donderdag: Terug naar Drunen & kantoor
  • Vrijdag: Kantoor





Op de maandag ging ik dus naar de BBB beurs in Maastricht. Mijn allereerste beurs ooit! De BBB beurs is een beurs waar vooral mensen uit de horeca op af komen. Van goedkope cafetaria's tot chique hotels toe. Allemaal komen ze om zich te verdiepen in bedrijven waar ze misschien wel zaken mee kunnen gaan doen in de toekomst. Zelf hadden we een stand dat onder het bedrijf Deli Xl viel. Om 10:00 uur moest ik melden op de BBB beurs waar ik tot 18:00 ging proberen om zoveel mogelijk mensen te informeren over ons bedrijf. Ik stond samen met Hans de Kruijf (accountmanager) in een stand. Mensen die geïnteresseerd waren schreven we in ons beursboek of we kregen een kaartje van het bedrijf om ze vervolgens in ons bestand te zetten. Na de beurs ging we nog een hapje eten in het restaurant 'Flo'. Rond 20:00 uur ging de trein weer richting Den-Bosch. Een top dag.





De volgende dag was ik om 08:30 uur op kantoor om vervolgens naar het noorden te reizen. 1 uur en 3 kwartier zaten Marty Hasenbalg (kwaliteitsafdeling) en ik in de auto om naar het mooie Zwolle te gaan. In Zwolle hadden we namelijk op woensdag een Coop beurs waar vooral ondernemers van Coop bijeenkwamen om te kijken naar alle stands. Deze beurs was meer bedoeld om de relatie tussen Coop en de bedrijven goed te houden. Een echt verkooppraatje net zoals op de BBB beurs hoefden we dus niet te houden. Toen we rond 14:00/15:00 uur klaar waren met het opbouwen gingen we nog even naar het centrum om het een en ander te bekijken. 




Op woensdag was dus de beurs zelf, rond 08:00 uur moesten we aanwezig zijn om vervolgens tot 20:00 uur achter onze stand te staan. We deelden de stand samen met Padifood BV. We leveren Coop namelijk (samen met Padifood) de eenpersoons-maaltijden die we op de beurs ook lieten proeven aan de mensen. Wij doen meer de Hollandse gerechten en Padifood meer de Oosterse gerechten. We deelden rode kool met hachee en aardappelpuree uit samen met de mihoen met sate. Deze 2 maaltijden waren overigens ook genomineerd door de top van Coop voor de beste maaltijd van het jaar. Daarom hebben we ook flyers uitgedeeld om de mensen te stimuleren om op ons te stemmen. De uitslag is nog niet bekend. Van 20:00 tot 22:00 uur hebben we de boel opgeruimd en zijn we terug naar ons hotel gegaan.






De volgende dag zat het er alweer op voor ons in Zwolle. Rond 09.30 uur vertrokken we weer richting het zuiden. Helaas stonden we in de file dus vandaar kwamen we pas rond 11 uur aan bij het bedrijf. Eenmaal aangekomen op het bedrijf kreeg ik gelijk een klusje van Els van Olphen (marketing) om in Oisterwijk een aantal monsters te brengen. In de middag ging ik verder om de verzamelde e-mails en kaartjes in Data Outlet te zetten. 

Op vrijdag ging ik verder met het programma Data Outlet. Toen eenmaal alle e-mails in het systeem stonden kreeg ik weer een van de leukste klusjes op de werkvloer namelijk: pakketjes rondbrengen. Ik moest bij Zuivelexpress 3 mihoen afgeven en in Waalwijk 3 potjes schoolbordverf voor onze standbouwer Marcel. In de middag ging ik verder met een aantal andere klusjes rondom het bedrijf.

Weer een top week dus !!
















1 opmerking:

  1. Een leuke, actieve week voor Sander! Veel gezien en vooral gedaan, een echte doe-week. Vrijdag op kantoor ook best hectisch, moet nog veel gedaan worden deze week voor de food inspiration days.

    BeantwoordenVerwijderen