vrijdag 25 september 2015

Week 1



Week 1

Maandag 21 september 2015, de dag waarop ik ging beginnen bij het bedrijf Henri te Drunen. De eerste week mocht ik beginnen in de keuken. Ik liep mee bij bijna elke afdeling binnen het bedrijf om zo kennis op te doen voor de rest van het jaar die ik nodig had op kantoor. Vol enthousiasme stapte ik rond 8.45 uur op mijn scooter om te gaan starten met mijn stage. Maar liefst 1000 uur ga ik te werk voor Henri BV.

Het eerste uur moest ik me melden bij Kevin op de QA afdeling (kwaliteitsafdeling). Kevin vertelde me het een en ander over hoe ze bij Henri te werk gingen en hij legde me de veiligheidsinstructies uit. In de middag mocht ik met de altijd vrolijke Miriam meelopen op de voorbereiding waar ze alles klaarzetten voor de koks. Rond 16:00 uur in de middag was mijn dag weer om.

De volgende dag stond ik met Lèon en Manon bij de productontwikkeling. Op deze afdeling worden de producten op kleine schaal gemaakt. Vervolgens worden ze getest om te kijken of ze in het assortiment kunnen worden toegevoegd. Zelf heb ik 2 soorten wortelsoepen gemaakt die vervolgens in de windtunnel werden gelegd. Ze werden een andere keer getest dus ik weet de uitslag er zelf helaas niet van.

Op mijn 3de stagedag liep ik met Jeffrey en Tamara mee op de afvul afdeling. Hier worden de producten (die in de keuken worden gemaakt) afgevuld en in de bakken gedaan om vervolgens op de karren worden gezet. Als de kar vol is worden ze in de windtunnel gezet om af te koelen van 80 naar 7 Celsius. Van 08:00 tot 12:00 uur hadden we 3 soorten producten die we moesten maken namelijk:

- Macaroni bolognaise (500KG)
- Pesto roomsaus (1000KG)
- Erwtensoep (1000KG)

Nadat deze producten in de windtunnel waren gezet worden ze na een aantal uur eruit gehaald door de inpak afdeling waar ik tevens in de middag mee ging lopen. Hier worden de producten voorzien van een THT datum en krijgen ze een sticker. Als deze bezigheden zijn voldaan brengen de vrachtwagens de producten naar Elshout. In Elshout staat namelijk het bedrijf  'Kivits Drunen´ waar de opslag van Henri staat.

Op de donderdag stond ik op de kook afdeling bij Dennis. Op deze afdeling worden de ingrediënten in een grote ketel gestopt om er zo een product van te maken. De ketel wordt op 80 graden celsius gezet om zo zoveel mogelijk de bacteriën te doden. Als dit is gebeurd gaat het product via een lange slang door een muur naar de afvul afdeling waar het in bakken wordt gedaan. In de middag ging ik naar de opslag van Henri bij Kivits Drunen. Hier liep ik mee met Berry die het transport regelde van de producten.

De week sloot ik af bij Jan Kipping in het magazijn. Jan vertelde me het een en ander hoe het daar in zijn werk ging. In de middag zat ik op kantoor bij Annet die me wat vertelde over de verkoop binnendienst.

Kortom een top week waarin ik veel heb geleerd!






















1 opmerking:

  1. Zo, de eerste week stage zit er op! Op naar de volgende weken, die misschien wat saaier zijn;-)

    BeantwoordenVerwijderen